STRATEGIA MARKI DIGITALOWEJ
KAMELEON TEŻ POTRZEBUJE STRATEGII
Marki digitalowe dopasowują się jak kameleony do wymagań różnych klientów i kanałów komunikacji. moje doświadczenie wskazuje, że wiele z nich traci wówczas tożsamość. można temu zapobiec.
-
Wiele marek narodzonych w digitalu boryka się z problemem braku autentycznej tożsamości. Tak bardzo dopasowują się do oczekiwań użytkowników danego kanału że zapominają o budowie własnego świata. Zmieniają się jak kameleon, ich świat to "wszystkie światy dla wszystkich ludzi". Gdy przeprowadza się analizę komunikacji takich marek wychodzi nam w zasadzie zestawienie mrowia różnych marek. Na Instagramie są marką designerską a na TikToku śpiewają wesołe piosenki.
To absurd. Strategia marki działa odwrotnie niż strategia digitalowa.
Trendy w kanałach nie mogą mieć władzy nad marką. Strategia komunikacji w digitalu zakłada zrozumienie dynamiki korzystania z internetu i procesów decyzyjnych różnych grup klientów, aby podążać skrótami i trafiać w to co się aktualnie klika. Wiele grup, wiele celów, wiele znaczeń. Strategia marki działa odwrotnie. Zawężamy grupę celową i redukujemy znaczenia do jednego, archetypowego, które stanowi rdzeń marki.
Potrzebny nam stały powtarzalny temat, esencja zróżnicowanych kampanii, który konsekwentnie buduje nasze własne znaczenie, nasz główny atrybut.
Może nim być - główny wyróżnik
- emocja, którą chcecie wyzwalać
- wizja świata, który tworzycie
- wartość, z którą chcecie być kojarzeni
-
Gdybyście mieli Państwo dojmujące wrażenie, że wydajecie dużo, jesteście wszędzie online, a jednak cała ta aktywność nie za bardzo przekłada się na siłę waszej marki zapraszam do kooperacji. Być może potrzebujecie radykalniejszego i prostego pozycjonowania.