KULTUROWA AKTUALIZA-CJA MARKI
JAK POZOSTAĆ KONSEKWENTNYM
I AKTUALNYM JEDNOCZEŚNIE?
I AKTUALNYM JEDNOCZEŚNIE?
Wszystkie pojęcia użyte w strategiach zmieniają swoje znaczenie w miarę upływu czasu. Mają też ciągle nowe reprezentacje w życiu i kulturze. Marki muszą więc stale szukać nowego, współczesnego ich wyrazu.
-
KONSEKWENCJA A AKTUALNOŚĆ
Tyle mówi się w marketingu o potrzebie konsekwencji, utrzymywania jednorodności strategii, trzymania się stałych wartości, zamiast "skakania z trendy na trend". Rzeczywiście trendy mają krótki termin wartości, a ogólnoludzkie wartości są trwałe. Jak zatem poradzić sobie z dylematem konsekwencji i aktualności?
Zasada postępowania polega oczywiście na tym, aby pozostawać w ramach swojego własnego, strategicznego pojęcia, lecz szukać współczesnych, aktualnych jego emanacji.
PRZYJAŹŃ VS NOWA PRZYJAŹŃ
Przypuśćmy, że oparliśmy markę na pojęciu przyjaźni. Rozumiemy ją jako głęboką relację ludzi, którzy spędzają razem życie w jakiś sposób, mają do siebie zaufanie, czują się przy sobie dobrze i bezpiecznie oraz akceptują się pomimo różnic. Marka, która czerpie z tego rezerwuaru wartości może lękać się tego, że w czasach wszechobecnych social mediów prawdziwa przyjaźń stała się jakby passe.
Szukamy zatem tzw. sygnałów "nowej przyjaźni": - przyjaźń to relacja międzykulturowa lub międzygatunkowa
- przyjaźń to otwarte dzielenie się słabością
- przyjaźń to dzielenie się czymś najcenniejszym
- przyjaźń to stanięcie z kimś przeciw hejtowi online
-
Poszukiwanie nowych sygnałów wielkich, archetypowych pojęć, a następnie przekuwanie ich w wielkie strategi to pasjonująca przygoda,
do której zapraszam.