TESCO
STRATEGIA KOMUNIKACJI DO PLATFORMY EKSPERTÓW - KRYSTYNY, HENRYKA I TADEUSZA
Projekt ten nie przypadkiem znajduje się w zakładce "wspominki", to było bardzo dawno temu, kiedy tesco jeszcze radziło sobie w polsce świetnie.
-
Projekt ten powstał w PZLu, miałem przyjemność być wtedy szefem strategii. Głównym wyzwaniem strategicznym tego projektu było wymyślenie, jak to zrobić, by marka, która komunikuje się głównie poprzez 15-tki ofertowe, a nie wizerunek - mimo tego zbudowała wizerunek marki.
Pomysł był taki: potrzebny nam format tak wyraźny i tak plastyczny, by dało się zrobić z niego 30-tkę z opowieścią o świeżości owoców i warzyw, zakupach na święta czy back-to-school. Najważniejsze było jednak to, aby 15-to sekundowa reklama karkówki i papieru toaletowego także stanowiła inwestycję w wizerunek. Tak pojawili się eksperci - Tadeusz, Henryk, a potem Krystyna, niekoronowana polska królowa zakupów.
Seria kampanii, która trwała ok. 5 lat objęła takie legendarne spoty, jak "Wielkie budowle z papieru toaletowego", czy "Chodzenie jest głupie". Był to najlepszy okres w karierze Tesco na polskim rynku. A potem przyszła międzynarodowa papka.
-
Jeśli chcieliby Państwo porozmawiać o formatach, które wynikami przebijają zainwestowane w nie środki, zachęcam do kontaktu.
Źródło fotografii: Tesco Polska.