STRATEGIA KOMUNIKACJI
JAK OPOWIADAĆ O MARCE
Strategia komunikacji to adaptacja założeń strategii marki do bieżącej komunikacji - co? gdzie? jak? do kogo? Tu rodzi się skuteczność pozyskiwania klientów.
-
Strategia komunikacji to następny etap po załatwieniu podstawowych dylematów strategicznych na etapie strategii marki. Strategia komunikacji polega na operacjonalizacji ogólnych decyzji strategicznych na poziom bieżącej komunikacji. Zawiera zatem poniższe aspekty:
- cele komunikacyjne dla marki
- zmiana, której chcemy dokonać
- zadania wizerunkowe i sprzedażowe
- etapy komunikacji
- grupy komunikacyjne, które czasem są węższe niż TG dla całej marki
- insighty i key message dla kampanii
- atrybuty
- rola kanałów w komunikacji - ATL, BTL, POS, social, influencerzy
- branding - wykorzystanie marek - główna, endorsement, energizer
- packaging, produkt - wykorzystanie opakowania
- tonalność & mood
- brief kreatywny
-
Jeśli dobrze odrobiliśmy zadanie na etapie strategii marki strategia komunikacyjna jest konsekwentnym rozpisaniem zadań komunikacyjnych dla poszczególnych etapów, do konkretnych grup celowych w dopasowanych do nich kanałach. Jeśli nie ma strategii marki strategia komunikacji jest w jakiejś mierze zawieszona w powietrzu, ale też da się zrobić.
Możemy to zrobić razem.