MUZEUM SZTUKI NOWOCZESNEJ
STRATEGIA KOMUNIKACJI NA OKRES
BUDOWY NOWEJ SIEDZIBY
BUDOWY NOWEJ SIEDZIBY
muzeum sztuki nowoczesnej od lat TUŁA się po warszawie w oczekiwaniu na własne miejsce. słynny Pawilon emilia, obecnie tymczasowy budynek nad wisłą. po latach perturbacji architektonicznych I FORMALNYCH Wreszcie powstaje docelowy budynek na placu defilad. w związku ze złożonością kontekstu - lokalizacja, specyficzna dziedzina, jaką jest kultura - budowa wymagała jednak własnej strategii komunikacj
- Strategia komunikacji budowy MSN był jednym z najtrudniejszych projektów ze względu na pomieszanie wątków:
- historia Placu Defilad
- "zły / brzydki" sąsiad - Pałac Kultury.
- centrum Warszawy i totalnie urozmaicone sąsiedztwo
- kontrowersyjna historia konkursu archtektonicznego
- zajęcie zagospodarowanej oddolnie, nieco bezpańskiej przestrzeni.
-
Chodziło zatem o syntetyczne opowiedzenie o tym co tu się właściwie wydarza i rozpisanie na kolejne lata komunikacji do różnych grup: - władze różnych szczebli
- mieszkańcy centrum
- znawcy sztuki nowoczesnej, społeczność MSN
- potencjalni widzowie w przyszłości
-
Projekt składał się z kilku etapów: - analiza konwencji komunikacyjnych wielkich muzeów
- analiza komunikacji wielkich projektów infrastruktury, np. metro NYC
- wywiady z widzami muzeum
- warsztaty z zespołem MSN i przyjaciółmi (media, sponsorzy)
- koncept komunikacyjny & plan aktywacji na kolejne lata
- zatwierdzenie projektu w Urzędzie Miasta Stołecznego Warszawy