LOTOS
STRATEGIA PORTFELA MAREK LOTOS, DYNAMIC, NAVIGATOR & CAFE PUNKT
FIRMA PETROCHEMICZNA LOTOS REALIZOWAŁA KAMPANIE KOMUNIKACYJNE W SPOSÓB uwarunkowany procesami w organizacji, NIE BIORĄC POD UWAGĘ skuteczności PRZEKŁADANIA SIĘ KOMUNIKACJI POSZCZEGÓLNYCH kategorii NA SPRZEDAŻ. WIĘCEJ INWESTOWANO W SPONSORING PIŁKARZY NIŻ W JAKOŚĆ PALIWA i gastronomię.
-
Projekt zrealizowałem we współpracy z agencją Havas, przyczynkiem do jego rozpoczęcia były wyniki badań, wykazujące delikatny spadek na parametrze jakości paliw a także potrzeba wypracowania założeń komunkacji w czasie gdy Lotos intensywnie rozwijał biznes gastronomiczny i sklepy stacyjne.
Zakres projektu: - research pozycjonowania konkurencji i driverów komunikacji
- analiza semiotyczna kodów doskonałości i kodów prowincji
- ilościowe badanie na potrzeby segmentacji
- warsztaty strategiczne - Lotos vs. Dynamic, Navigator, Cafe Punkt
- wywiady z klientami paliw premium nt. insightów klienckich
- mapa drogowa komunikacji - cele, timing, RTBs w segmentach
- zapis strategii marek
-
Prace nad projektem trwały ponad pół roku i zakończyliśmy je zapisem strategii wszystkich marek, kierunków ich rozwoju, w szczególności paliw 98 Dynamic i gastronomii, a także roli w portfelu dla każdej z nich:
- marki strategiczne
- energizery / differentiatory
- silver bullets
- cash cows
Timing roczny pozwolił precyzyjnie ułożyć kalendarz komunikacji.
Gdybyście mieli Państwo chęć porozmawiać o realizacji strategii portfela Państwa marek, to zapraszam do kontaktu.
Źródło foto: lotos.pl