FLUGGER
STRATEGIA WEJŚCIA MARKI FARB DO SEGMENTU DETALICZNEGO
FLUGGER TO SKANDYNAWSKA MARKA FARB KTÓRA DOCIERAŁA SWOJA SIECIĄ SPRZEDAŻY GŁÓWNIE DO PROFESJONALISTÓW - WYKONAWCÓW I WŁAŚCICIELI FIRM. POSTANOWIŁA JEDNAK POSZERZYĆ SWOJĄ GRUPĘ O KLIENTÓW DETALICZNYCH, BIORĄC POD UWAGĘ, ŻE TAK CORAZ CZĘŚCIEJ KUPUJĄ FARBY ONLINE.
-
Projekt ten zrealizowałem w kooperacji z agencją Brain. Pierwszym etapem była szeroka analiza konkurencji na rynku farb oraz badania zrealizowane przez zewnętrzną agencję.
Zrealizowane przeze mnie elementy procesu obejmowały: - analizę kontekstu konkurencyjnego i danych dotyczących produktu
- warsztat strategiczny
- pozycjonowanie marki
- adaptację idei do wykonawców, architektów oraz klientów finalnych
- brief kreatywny na kreację claimu & platformy komunikacji
-
Poszukiwania idei kręciły się wokół elementów usługi, a nie samego produktu. Uznaliśmy bowiem, że dużo ważniejsze jest poprowadzenie klientów detalicznych do remontowego sukcesu, zamiast koncentrowania się na technicznych aspektach farby.
Stworzyliśmy koncept strategiczny i rozpisaliśmy plan aktywności dla wykonawców, architektów i klientów. Cała struktura była zbudowana na 3 filarach:
- inspiracji - działaniach, które pokazują, jak pięknie można żyć
- poczuciu bezpieczeństwa - narzędziach, które służą podejmowaniu dobrych decyzji kolorystycznych
- akcjach sezonowych - zachęcających do działania, przecież najważniejsze to zacząć! Do materiałów inspiracyjnych dodaliśmy narzędzia organizacyjne - apkę do budżetowania, etc.
Gdyby byli Państwo zainteresowani współpracą przy projektach związanych z wnętrzami, stylem czy designem, zachęcam do kontaktu.
Źródło foto: flugger.pl