CANAL+
STRATEGIA DO FORMATU KREATYWNEGO
CANAL+ TO PRODUCENT TREŚCI I KANAŁÓW PŁATNYCH PREMIUM, A TAKŻE WŁAŚCICIEL PLATFORMY NA KTÓREJ DOSTĘPNE SA KANAŁY TELEWIZYJNE I PLATFORMY STREAMINGOWE
-
Projekt ten zrealizowałem dla agencji Havas, we współpracy z teamem kreatywnym, który wymyślił "ekipę". Kto pracował dla intensywnie komunikujących się kategorii, w których wszyscy gracze mają podobny produkt - telewizje, mobile, retail - ten wie, że wygrywającą strategią jest stworzenie formatu kreatywnego. Format ma tę zaletę, że buduje świadomość marki w długim okresie, jeśli jest fajny i widowiskowy - także preferencję marki. Dzięki temu nakłady na komunikację zwracają się w dwójnasób. Albo i trój.
Canal+ chciał zbudować wizerunek marki o najlepszej jakości rozrywki, za którą warto płacić nawet w czasach, gdy tyle dobrego można zobaczyć za darmo. Uznaliśmy zatem, że najważniejsze jest to, by format kreatywny był rozrywką samą w sobie. Żeby chciało się oglądać te reklamy.
Stworzony format kreatywny odwołał się do konwencji filmów sensacyjnych typu Ocean's Eleven, w której grupa ekspertów z różnych dziedzin napada, obrabowuje, kradnie lub też hackuje. Kolejne odsłony wykorzystywały konwencję opowiadając ciągle nowe historie. Ale to jeszcze nic, bo praca w takich przypadkach dopiero się wtedy zaczyna. Konieczne było utrzymanie cierpliwości klienta do momentu, gdy format zacznie przynosić rezultaty w trackingu!
Od 3-4 kopii zaczęły radykalnie podnosić się:
- zauważalność kopii
- wyróżnialność na tle konkurencji
- atrakcyjność formuły, zabawność, czyli po prostu fajność
- dekodowanie przekazu wizerunkowego i oferty
- przyporządkowanie do marki.
Bo tak to działa w formatach. Zapracują, jeśli damy im czas.
Jeśli chcieliby Państwo popracować nad formatem kreatywnym dla Waszej marki i sprawić, że zacznie sprzedawać się, jak szatan, zapraszam do kontaktu. Miałem pracować strategicznie nad wieloma największymi formatami w tym kraju - Canal+, Mumio, Żubr, Tesco, Canal+, Alior Bank innymi.
Źródło fotografii: Canal+