STRATEGIA MARKI B2B
OSTRZEJSZE OCZEKIWANIA & NIECIERPLIWOŚĆ
Marki B2B są trudniejsze do prowadzenia niż konsumenckie, bo stawia się przed nimi ostrzejsze oczekiwania biznesowe. Możemy je skutecznie spełnić.
-
MARKI B2B TO ZŁOŻONY ZBIÓR
Marki B2B wrzuca się często do jednego wora, zakładając, że to podobna aktywność - ludzie robią biznes i szukają usług, które ich w tym wesprą. Oczekują szybkiego przełożenia inwestycji na sprzedaż i marżę.
A jednak zupełnie inaczej działa duży biznes bankowy, inaczej średni handlowy a jeszcze inaczej mała działalność usługowa, jak na przykład fryzjer. Pierwsze jest wielkim i bezwładnym koncernem, drugie dynamiczną (jeszcze), rozwojową i innowacyjną firmą, zaś mały biznes to w zasadzie prywatna osoba, w której codziennym życiu uczestniczymy.
Na skalę nakłada się specyfika kategorii, inaczej sytuacja wygląda, gdy mamy do czynienia z niematerialną i ekspercką usługą, taką jak programowanie, inaczej gdy sprzedajemy produkt fizyczny, np. elementy wystroju łazienki - płyty, ceramikę i elementy hydrauliki.
WIELKI BIZNES
Procesy komunikacji i sprzedaży w wielkim biznesie oparte są w wielkiej mierze na relacjach oraz złożonych, interdyscyplinarnych procesach zakupowych. W tym sensie mamy tu mniej możliwości i narzędzi wpływania na klientów komunikacją. Możliwe jest jednak strategiczne zdefiniowanie obszarów aktywności:
- sponsoringu, który wpływa na percepcję marki,
- kontentu edukacyjnego - tematów i narzędzi w ramach swojej kategorii,
- tworzenie wydarzeń / obecność na wydarzeniach które budują reputację i pozwalają spotykać się by rozmawiać o biznesie w korzystnych okolicznościach.
ŚREDNI BIZNES
Zachowuje drapieżność, dynamikę myślenia i reagowania na zmieniające się warunki. Jest zdolny szybko zmieniać ofertę, wprowadzać nowości i zmieniać procesy. Wysoka innowacyjność wymaga jednak dobrej oceny - w co warto zainwestować, co przełoży cię na sprzedaż? W tym mogę Państwa wesprzeć.
MAŁY BIZNES
Mały biznes wymaga ciągłego myślenia o kosztach, przez takie myślenie rozumiem sprytne kombinowanie jak rozwiązywać złożone problemy prostymi patentami. Szukamy tez uniwersalnych metod, które dadzą się skalować i adaptować na różne branże. Mali przedsiębiorcy nie mają bowiem zdolności inwestowania wielkich środków, chętniej też płacą za rezultat niż na pokrycie kosztu. Komunikacja do nich wymaga odrobiny pracy nad ego.
START-UPY
Specyficzna sytuacja budowy od zera nie istniejącego biznesu ale często także także nie istniejącego produktu / usługi. W czasie rzeczywistym dopracowujemy model biznesowy, tworzymy Value Proposition i strategię komunikacji marki, produktu i wsparcie sprzedaży.
CO JE ŁĄCZY?
Wszystkie biznesy łączy poszukiwanie trwałej zdolności generowania wartości dla klienta, odkrywanie i przekładanie potrzeb klientów na rozwiązania systemowe. Dzięki tej zdolności możemy podnosić dynamikę sprzedaży i wypracować biznesowy rozwój.
CO MOGĘ PAŃSTWU ZAOFEROWAĆ?
mam doświadczenie w przygotowywaniu i prowadzeniu projektów dla B2B, pracowałem dla Orange, Fluggera, Anwilu, Grupy Azoty. Mogę wypracować strategie w procesach składających się z:
- analiz rynkowych
- analizy kejsów B2B, np. sposoby komunikowania technologii
- organizacji, projektowania i analizowania badań klienckich
- wywiadów w obszarach organizacji - produkt, sprzedaż, marketing
- konceptów strategicznych
- warsztatów strategicznych
- strategii marek, komunikacji i planów komunikacji w kanałach.
-
Zapraszam do współpracy, tym bardziej, że czasy są dla biznesu mega ciekawe. Jasny ogląd zjawisk i strategiczne patrzenie na procesy jest kluczowe, by wykorzystać swoje szanse.