WARSZTATY
EFEKTYwnY WARSZTAT ZALEŻY GŁÓWNIE
OD dobrEGO scenariusza
WARSZTAT STRATEGICZNY TO IDEALNA METODA SZYBKIEGO ROZWIĄZYWANIA DYLEMATÓW W ORGANIZACJI ORAZ TWORZENIA KREATYWNYCH ROZWIĄZAŃ
-
Niektóre projekty wymagają porządnego researchu i napisania dużej, i dogłębnej strategii. Czasem jednak bywa tak, że problem do rozwiązania wymaga tylko spotkania się w jednym czasie i miejscu osób z różnych miejsc w organizacji, aby w uporządkowanej strukturze rozwiązały dane zagadnienie. Kompetencje są w grupie, jednak potrzeba skupienia i wymiany informacji z różnych obszarów. 3 główne aspekty przesądzają sukcesie warsztatu:
PRZYGOTOWANIE DOBREGO SCENARIUSZA
Musi on charakteryzować się zmiennością dynamiki, powinny się przeplatać w odpowiednich sekwencjach 3 typy aktywności:
- eksploracji, zrozumienia sytuacji przez zespół
- kreacji i wypracowywania rozwiązań
- oceny wypracowanych opcji oraz dopracowywanie szczegółów.
TECHNIKI WARSZTATOWE
Techniki są uzależnione od potrzeb zespołu i typu poszukiwanych rozwiązań. Mogą to być:
- technilki kreatywne Tony Buzana
- techniki kreacji i analizy Edwarda De Bono
- modele strategii marki - Bull's Eye, piramida marki
- techniki odkrywania insightów - obserwacje uczestniczące, wywiady z przedstawicielami grupy celowej
- modele strategiczne Boston Consulting Group lub Davida Aakera, dotyczące strategii marki portfela, etc.
- techniki Design Thinking, jak Double Diamond, persony, modele mentalne, service blueprint itp.
W każdym przypadku techniki dobierane są ściśle według zadania, uczestników i czasu, jaki mamy do dyspozycji.
MIĘKKIE I STANOWCZE MODEROWANIE
Moderowanie to bardzo interesująca dziedzina, której głównym celem jest wygenerowanie jak największego uzysku z warsztatu. Pracujemy więc nad tym, aby grupa:
- efektywnie konsumowała dane z analiz
- trafnie rekapitulowała wnioski
- kreowała dużo, więcej & jeszcze więcej celnych rozwiązań
- stale pozostawała w dobrej energii
- była produktywna i czerpała przyjemność ze wspólnej pracy.
-
Miałem przyjemność prowadzić warsztaty dla kilkudziesięciu klientów: Canal+, Lotosu, Lewiatana, Lirene, Muzeum Sztuki Nowoczesnej, Kompanii Piwowarskiej, Grupy Żywiec. W przypadku zainteresowania zapraszam do rozmowy.